Mindfulness training

LIVE trainingen vanaf 10 juni! Proefles (ook live) op 3 juni

Mindfulness training van deze tijd

Deze tijd gaat snel. Er gebeurt razend veel, in jezelf, in je buurt, je stad maar ook in de wereld. Hoe houd jij je daarin staande? 

Mediteren en mindfulness kunnen je helpen om beter te voelen hoe het met je is. Om eerder een grens te trekken en nee te zeggen. Om die kritische stem in je hoofd te zien en daar mee te leren omgaan. Zodat je minder stress ervaart, beter kan slapen. Beter jezelf kan zien en kan zijn, authentieke keuzen kan maken. 

Ik richt de training zo in, dat het ook past in jouw leven, hoe druk je het ook hebt. Gecertificeerde Mindfulness trainingen die passen bij deze tijd: nuchter, zonder dogma’s, met thema’s van nu en met flexibele oefeningen en oefentijden. Zodat jij zelf kan ontdekken wat het beste bij je past. 

Want of je nu multitaskt, micromanaged, jobhopt, idealist bent, wereldreist, vlogt of blogt… je draagt jezelf en je eigen manieren om met iets om te gaan met je mee. 

Nieuwsgierig? Bekijk dan hieronder het aanbod en schrijf je in! Niet onbelangrijk: de training is afgestemd op het RIVM beleid en past binnen de anderhalvemeter samenleving… 
(Meer weten over mijn uitgangspunten voor de cursussen? Klik hier!)

Data: 3 juni is de eerstvolgende Meditatie Basics, een avond die je ook kunt doen als proefles…
Een nieuwe training start op woensdagavond 10 juni, de inschrijvingen zijn inmiddels gestart… 

Eerstvolgende cursussen

Meditatie Basics (proefles Mindfulness)
Woensdag 3 juni
19:30 – 21:30
Workship – De Ceuvel

Mindfulness training 8-weekse (MBSR) 
Woensdagavond
Start: 10 juni (met zomerstop) 
19:30 – 22:00 (8 avonden, met zomerstop)
Workship – De Ceuvel

Mindfulness Individueel of Duo  
Doorlopend, op aanvraag.

Mindfulness Training (8-weekse)

8 sessies van 2,5 uur plus een mini-retraite (stiltedag)
Mindfulness bestaat uit een mooie combinatie van oefenen, het bespreken van de ervaringen (waardoor je beter ziet wat er gebeurde en je veel leert van de ervaringen van anderen) en theorie. Elke sessie heeft een bepaald thema, de oefeningen en opdrachten sluiten hierbij aan. Enkele thema’s die aan bod komen zijn:

  • zien van je automatische patronen
  • je innerlijke criticus,
  • stress herkennen,
  • bewust reageren op stress,
  • omgaan met falen, 
  • omgaan met heftige emoties,
  • goed voor jezelf zorgen. 

De thema’s vormen een soort ‘rode draad’ door de training, waardoor je ze niet puur verstandelijk gaat begrijpen maar echt gaat ervaren wat ze betekenen. Want uiteindelijk leer je door het zelf te voelen door middel van de oefeningen.

Zomerpauze
Deze training heeft een ‘zomerpauze’. Uit ervaring werkt dat heel goed: de oefeningen uit de eerste weken zijn heel fijn om mee te nemen tijdens de vakantie, en de pauze is perfect om te ontdekken wat er gebeurt als je het weer ‘op jezelf’ doet. Daarmee ga je gerichter de laatste twee weken in. De zondagochtend (12 juli) is in overleg met de deelnemers.  

Hoe doe je dat met Corona?
Goede vraag. In ieder geval heel netjes in overleg met RIVM. Belangrijkste elementen zijn: een kleine groep, het handhaven van de 1,5 meter, meebrengen van eigen drinken e.d., zelf meebrengen van een deken en een (hand)doek voor over de mat. Schoonmaken door mij van de gebruikte elementen. Daarnaast zal ik iedereen voorafgaand aan een sessie vragen naar de gezondheid.
Op deze manier is het vanaf 1 juni weer veilig en verantwoord om weer live een training te geven en te volgen. 

Is het zweverig?
Nee. Je hoeft nergens in te geloven, alleen maar zelf te ervaren. Die ervaringen geven je uiteindelijk je inzichten, dus daar ben je zelf bij. 

Kost het tijd? 
Ja, het kost tijd. Elke week is er een sessie van 2 1/2 uur en daarnaast heb je het meeste aan de cursus als je regelmatig, liefst dagelijks, oefent.
Echter: de grote meesters geven aan dat ook als je maar 1 minuut per dag mediteert, je al een effect krijgt. Met 10 minuten is dat effect in onderzoek duidelijk meetbaar. Daarom is bij mij ‘een uur oefenen per dag’ (traditionele mindfulness) geen verplichting. Daarnaast: een groot deel van de oefeningen kan je doen tìjdens andere activiteiten, het voordeel daarvan is dat het zo eenvoudiger onderdeel van je leven wordt. In de training wordt daar extra aandacht aan gegeven. Tot slot kan je de ‘formele’ oefeningen in lengte afwisselen en tijdens de training opbouwen. Zo ontdek je stap voor stap wat bij je past. Dan blijf je het vermoedelijk ook langer gebruiken na de training dan ‘verplicht oefenen..’

Waarom 8 weken?
De 8-weekse Mindfulness training geeft je een geweldige basis om mindfulness echt een plek te geven in je dagelijks leven. Veel mensen ervaren er daardoor een blijvend effect van of pakken het op een moment dat het nodig is snel weer op. 
Dat is voor mij ook de reden om de training te geven: ik zou het geweldig vinden als je na die 8 weken mij niet meer nodig hebt (-; Gewoon, omdat je iets ontdekt hebt waar je je heel goed bij voelt en dat je zelf kunt toepassen, zelf verder kan ontwikkelen.

Voor wie is het geschikt?
Voor iemand die anders wil omgaan met stress, falen of perfectie. Voor mensen die zich meer verbonden willen voelen met hun emoties, voor hen die het idee hebben dat het leven te snel voorbij vliegt, voor hen die voor een keuze staan en niet weten wat ze zelf nou willen. 
Het is opgezet voor beginnende mediteerders, maar kan ook verdieping geven voor meer ervaren mensen die vastzitten in hun beoefening (zelf heb ik de cursus gedaan als ervaren mediteerder, en heb er nog steeds veel aan gehad). 

Geef je de ‘echte’ MBSR-cursus?
Zeker. Ik geef de training conform de officiële MBSR-opzet (ik ben gecertificeerd door het Centrum voor Mindfulness in Amsterdam). Echter in aansluiting met wie ik ben: met beide voeten op de grond, zo praktisch en puur als ik kan zodat jij er ook echt wat aan hebt. Daarnaast houd ik niet van dogma’s, dus die haal ik er waar mogelijk uit (-;. 

Hoe groot is de groep?
Ik hou van kleine groepen, maximaal 8 personen. Dan heb je het voordeel van een groep, maar niet het nadeel van het aantal mensen. Minimaal aantal deelnemers is drie personen. 

Geef je korting?
Regelmatig. Ik vind het belangrijk dat ook mensen met een kleinere beurs, voor wie een aanvullende verzekering te kostbaar is, de mogelijkheid hebben om een training te volgen. Als je student bent, of in een bezit bent van een StadsPas bijvoorbeeld, laat dat dan weten!

Word je vergoed?
Ik ben lid van de VMBN (Vereniging Mindfulness Based Trainers Nederland en Vlaanderen), categorie 2. Daarmee wordt de training door een flink aantal zorgverzekeraars vergoed vanuit de aanvullende verzekering (check je verzekering wat van hun kant de voorwaarden zijn voor je deelname). 

(nog meer weten: kijk dan hier, of hier voor meer over mij als persoon)

Cursusinformatie

Woensdagavond:
Start nieuwe groep: 
Woensdagavond 10 juni (met zomerstop)
Tijden: 19:30 – 22:00 
Locatie: Workship – De Ceuvel
Kosten: € 325,-
Maximum aantal deelnemers: 8

Overige data: 
17, 24 juni, 1 & 8 juli, 12 juli (zondagochtend, iom de deelnemers). 26 augustus en 2 september. 
De ‘Dag voor Jezelf’ wordt nog nader bekend gemaakt.

Algemeen:
Kosten: € 325,- incl BTW voor particulieren, zakelijk excl BTW. Facturering mogelijk. 
(kleine beurs? informeer naar gespreide betaling of mogelijke korting) 

Inbegrepen bij de training:

  • telefonische intake
  • 8 trainingssessies van 2.5 uur
  • eigen werkboek 
  • ‘Dag voor Jezelf’ –  begeleide dagretraite (stiltedag) en met 1.5 m lunch

Meditatie Basics

(Tevens proefles mindfulness cursus)
Ben je nieuwsgierig naar Mindfulness of Meditatie, maar heb je geen idee wat het is of waar je dan aan begint? Zit je te denken aan een 8-weekse cursus, maar wil je eerst weten of het klikt?

Kom dan naar deze avond, probeer het uit en stel je vragen. Zo ontdek je of het bij je past en krijg je een goede basis. Ook als je daarna er zelf mee aan de slag gaat met apps, youtube of live-bijeenkomsten.

Je leert deze avond de grondbeginselen van meditatie. Wat het is, wat het niet is (ook heel leerzaam). Door middel van theorie, maar vooral door het die avond onder begeleiding te doen. Met de basismeditaties die je uitprobeert kan je daarna thuis direct verder. 

Mocht je na deze avond besluiten om een 8-weekse cursus bij me te gaan volgen, dan krijg je de kosten van deze avond weer terug.

Hoe doe je dat met Corona?
Netjes in overleg met RIVM. Belangrijkste elementen zijn:  het handhaven van de 1,5 meter, meebrengen van eigen drinken e.d., zelf meebrengen van een deken en een (hand)doek voor over de mat. Schoonmaken door mij van de gebruikte elementen. Daarnaast zal ik iedereen voorafgaand aan de avond vragen naar de gezondheid.

Op deze manier is het vanaf 1 juni weer veilig en verantwoord om weer live een training te geven en te volgen. 

Meditatie Basics

Woensdagavond 3 juni
Tijd: 19:30 – 21:30
Locatie: Workship, De Ceuvel
Kosten: €15,-

(de kosten krijg je terug als je je daarna inschrijft voor een Mindfulnesstraining)

 

Meditatie uitproberen?

Ik heb een fijne 3-minuten meditatie voor je opgenomen. Daar kan je meteen mee aan de slag, met of zonder ervaring met meditatie. Op die manier kan je ook ontdekken of de manier waarop ik meditaties begeleid je bevalt.

Als je op de knop klikt kom je er meteen (je hoeft dus niets in te vullen).

Mindfulness individueel of als duo

Soms is een groepstraining niet mogelijk of op dit moment net niet wat jou past. Of je zou graag een programma volgen dat is aangepast aan jouw behoeften. 
Dan is het ook mogelijk om individueel een training te volgen. Of een mindfulness training als duo. 
Ik nodig je in dat geval uit voor een gratis intake-gesprek waarin we kijken of het klikt en waar je naar verwachting het meest aan gaat hebben. 
Dat kan inderdaad een individuele- of duotraining zijn, maar misschien komen we ook wel op iets anders. Als je aangeeft dat je geïnteresseerd ben, neem ik contact met je op! 

Mindfulness individueel/duo

Data en tijden in overleg
Locatie: boot 2L, De Ceuvel
Kosten igv een mindfulnesstraining: €850,- (individueel), € 600,- (duo, pp) incl btw.

De duur van een sessie is in dit geval korter, circa 1.5 uur. De stiltedag is altijd gecombineerd met een groep.

Intake is gratis

 

Elke verandering begint met een andere manier van kijken
Locatie

De Ceuvel
Korte Papaverweg 2L
1032 XS Amsterdam

Contact